lördag 7 januari 2012

Busig idag...

Matte trodde att hon kunde få en sovmorgon för en gångs skull men så blev det förstås inte....Både jag och Jacinto behövde komma ut strax efter halvsjusnåret och sedan var det full fart....Leo skrek efter mat som vanligt...både jag och Jacinto var också hungriga men vi fick vänta tills matte hade ätit sin frukost.....Tyckte att det tog lite väl lång tid idag.......men till slut blev vi alla mätta och belåtna......

Matte och jag gick ut lite tidgare än vanligt för att jag skulle få springa av mig och så blev det en del  träning också förstås....men idag var jag lite busig och gjorde inte alltid som matte ville men min matte är envis och ger sig inte i första taget.......Jag ville hellre busa i den lilla snö som fanns så matte var förståndig nog och la in lite fler raster......När vi närmade oss hemmet så ville jag först inte gå in men matte sa att Jacinto måste få komma ut också så då gav jag med mig......




Jacinto och matte tog en långpromenad och jag tyckte att de var borta ovanligt länge. Jag låg och tittade ut genom fönstret i altandörren Till slut kom de hem ändå hem men då hade jag nästan somnat..........

För övrigt har matte var riktigt irriterad idag för att hennes mobil krånglar. Batteriet laddas ur hela tiden i den relativt nya mobilen, en smartphone som matte fick i present av Robban.......Nu har matte satt sin gamla mobil på laddning...Matte har ju ingen annan telefon så mobilen måste ju bara funka....   

Som vanligt vill jag vila en stund efter kvällsmaten. Har precis varit ute på en kortare rastrunda....Efter mig tänkte matte ta en promenad med Jacinto men precis när de kom ut så smäller de av världens knall här i området så Jacinto blev skraj och ville bara in igen...Matte lyckades ändå få honom att kissa först....det är ett himla otyg med detta smällande...Jag tycker också att det är läbbigt med alla oljud ute i mörkret.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar