tisdag 24 januari 2012

Operation nödvändig....

Vi åkte med halvåttabussen i morse  och därefter pendeltåg och sedan buss igen till djurkliniken. Jag blev jätteglad över att få komma dit. Först vägde jag mig och nu väger jag 40,8 kg. Sedan kollade jag in de övriga i väntrummet, både hundar och katter. Som vanligt fick jag inte hälsa på någon...lite trist faktiskt.....Väl inne hos veterinären var jag inte lika glad utan jag la mig vid dörren och hoppades på att han inte skulle undersöka mig men det gjorde han naturligtvis....Oj, oj, oj, vad ont det gjorde när han klämde på min vänstra armbåge....Veterinären hade kollat igenom röntgenplåtarna och sa att en operation är nödvändig men han ville att jag skulle genomgå en titthålsoperation och det kunde inte han göra. Han skickade en remiss till Bagarmossen där jag gjorde ultraljudet på hjärtat och så sa han till matte att ringa dit i morgon eftermiddag för att höra vilken ställning de tar till operation, om de tror att framtidsprognosen är god eller inte både vad gäller armbåge och hjärta.....Dessutom sa han att höfterna inte var helt perfekta utan troligen B-höfter vad han nu menar med det..... Nu är det bara att vänta och se vad de säger på Bagarmossen i morgon........

Vi gick från djurkliniken till pendeltåget och det är en bra bit. Tyvärr missade vi den pendeln som var i anslutning till bussen som vi skulle åka hem med och det gick ingen förrän två timmar senare. Eftersom vi inte kunde vara ute i kylan så länge så gick vi hem till Robbans tjej och hennes hund, Affro. Vi lekte en liten stund ute innan vi gick in. Där inne hittade jag ett gott ben men Affro tog benet och när jag försökte ta det igen så blev hon arg och det respekterade jag....men det fanns flera ben så jag fick ett eget och då brydde sig inte Affro längre.....

Vi var inte hemma förrän vid tvåsnåret och då var jag dötrött så jag sprang in och la mig och somnade direkt....medan matte tog en promenad med Jacinto........

Jag har fått jättemycket beröm bara för att jag har varit så duktig hela dagen och det är alltid kul att få beröm....

Veterinären sa att jag skulle ta det lugnt...tycker inte att jag har gjort annat den senaste tiden....

Jag orkade nästan inte att gå ut och kissa innan jag fick kvällsmaten. Jag somnade igen efter att jag hade ätit....Tror att Iris är lite undrande för jag har inte brytt mig om att jaga henne idag......

Det blir nog en lugn kväll.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar