söndag 22 januari 2012

Svag och stel i bakbenen......snöat...

Det märktes att jag inte fick så mycket motion eller stimulans igår för jag vaknade vid tretiden i natt och var jättepigg. Tänkte busa med katterna men det fick jag inte. Vid fyrasnåret gick matte ut med mig och jag var rejält nödig. Väl inne igen möttes vi av katterna som busade runt. Matte stängde sovrumsdörren för att både hon och framför allt jag skulle kunna somna om men det var ingen bra idé. Leo blev som tokig och krafsade på dörren och han gav sig inte så det var bara för matte att öppna den igen......Till slut blev det ändå lugnt och vi somnade om.

Halvsju var vi uppe igen. Jacinto och jag gick våra morgonrundor innan vi fick vår frukost. Matte mådde bättre idag och det blev jag glad för....

Jacinto och jag fick gå ner på ängen och springa av oss. Jacinto tryckte ner mig i marken stup i ett. Vi tyckte båda två att det var jättekul. Det hade kommit lite mer snö att springa i. Den enda träning vi gjorde idag var inkallning som vanligt. Matte tyckte att jag var duktig som kunde komma trots att Jacinto distraherade mig....



Däremot blev matte lite fundersam och orolig över att jag är så svag och stel i bakbenen. Jag springer väldigt konstigt enligt henne....Det har hon i och för sig märkt flera gånger de senaste tre månaderna men idag var det mer tydligt.. Enligt veterinären såg ju höfterna bra ut på röntgen men det är något som inte stämmer säger matte....Ännu mer syntes det när jag hade legat och vilat en stund efter utevistelsen. Jag har svårigheter med att resa mig upp med bakpartiet. Nu ska jag ju till veterinären på tisdag så då får vi väl se vad han säger....

När vi kom ut på kvällspromenaden hade det kommit jättemycket snö.....Jag blev så himla glad så jag glömde nästan att göra mina behov......Jättestora snöplogar åkte här utanför och de plogade upp stora snövallar....Först blev jag lite skraj men det gick fort över....Jättekul verkligen med all snö.....Jag ville inte gå in men jag kunde ju inte vara ensam ute i mörkret......

Jag har tuggat på ett ben jättelänge så nu är jag trött och ska sova......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar