måndag 2 januari 2012

Fortsätter med fodret........trasigt glas....

Matte åkte iväg vid halvtiotiden till djurkliniken i Haninge för att hon skulle köpa foder till mig och Iris. Jag har varit bra i magen sedan jag började med det medicinska allergifodret som innehåller lax och en massa omega-fettsyror.....Svindyrt är det men det är jag värd säger matte...

Iris är en kräsen katt och äter bara ett speciellt torrfoder som också är ett Specific-foder, alltså samma märke som jag äter.....Leo vill inte gärna ha torrfoder utan han vill bara äta blötmat....och jag äter vad som bjuds.....och det gör Jacinto också...

Robban mötte matte eftersom hon inte kunde släpa på den tunga maten själv. De kom hem vid halvtvåtiden och då var matte sjöblöt och frusen trots att hon hade den tjocka vinterjackan på sig. Det hade regnat hela tiden och inte lite heller. Matte fick byta alla kläder ända inifrån och ut....men först gick hon förstås en promenad med oss hundar.....ja, Robban följde med och han höll i mitt koppel....Han såg efter en stund att jag hade stoppat något som han trodde var en sten i munnen men det var två stora glasskärvor som jag hade hittat på marken......Nu fick Robban ut dem utan att jag skar mig och tur var väl det.....Matte såg sedan att gångvägen var fylld med trasigt glas efter nyårsfirandet så nu går vi inte den vägen den närmaste tiden....

Sedan har vi varit ute några gånger till under eftermiddagen o kvällen.....men ingenting speciellt hände då....Hörde att det pangade några gånger nu i kväll men det var tyst när vi var ute....Tycker att Jacinto såg lite skraj ut ändå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar