fredag 20 januari 2012

Busig under apportträning....

Matte var iväg till ICA på förmiddagen. När hon kom hem gick vi ner på ängen men det var nästan livsfarligt att gå på vägen...Det kom ju regnblandad snö igår kväll och så har det frusit på under natten så det var ännu halare och knaggligare idag......Matte gick med myrsteg och det har jag lite svårt för men jag ansträngde mig till det yttersta.......

Det finns en sak som matte inte gillar att Robban låter mig göra ibland och det är när jag rusar runt i kopplet, än hit och än dit och han bara följer efter...För matte är det helt otillåtet....Jo, jag anpassar mig efter föraren men det tar ibland ett tag innan jag inser vad som gäller....man är väl smart och försöker...

Väl nere på ängen fick jag springa av mig och som jag sprang......Matte tränar inkallning mellan varven och det har jag inget emot. Huvudsaken är att jag får kuta runt.....Sedan fick matte för sig att vi skulle träna apport men det hade jag inte det minsta lust med idag. Visst, det var jättekul att springa och hämta apporten men inte sprang jag fram till matte med den meddetsamma inte...nej, jag kutade runt, busade och hade jättekul och hade inte minsta lust att lämna ifrån mig den...Jo, jag gjorde det någon gång men för det mesta sprang jag runt och lekte med den....Matte blev nog väldigt besviken på mig men hon sa inget......Det blir nog ett nytt träningspass i morgon om jag känner matte rätt.........

Här springer jag för fullt....Det är kul med snön....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar