onsdag 18 januari 2012

Glassplitter......uppskjuten röntgen....

Ja, inte blev den här dagen mycket roligare än gårdagen.....Tycker faktiskt att matte mest har vilat idag men det är kanske inte så konstigt..Det har inte blivit så mycket sömn för henne den senaste tiden och det beror både på oss djur och på hennes onda ben och höft.......och så kan man visst bli trött av akupunkturen ....

Jag kände att jag blev nödig i natt och började vanka av och an. Till slut vaknade matte. Jag tror att klockan var runt tvåsnåret. Hon följde med mig ut och jag behövde både kissa och bajja.....Väl inne igen somnade jag genast men det gjorde inte matte som länge låg och lyssnade på radion men till slut slumrade hon väl till.....

Vid sexsnåret var jag tvungen att gå ut igen och därefter fick Jacinto sin morgonrunda. När de kom in tänkte matte försöka sova en stund till men det gick inte så bra så det dröjde inte länge förrän hon var uppe igen. Hon käkade sin frukost och till slut fick också Jacinto och jag äta......Tyckte att det tog lite väl lång tid innan den severades. Jag var faktiskt väldigt hungrig.....

Och medan Jacinto och jag står och äter så tappar matte ett glas och det är splitter över hela köksgolvet och mest runt Jacinto.....Matte blir rädd att vi ska trampa i det men jag koncentrerar mig på frukosten så jag bryr mig inte alls....Matte hinner sopa upp det innan jag är klar. Sedan åkte dammsugaren fram förstås........Jacinto klarade sig bra han också trots att det var jättemycket glassplitter vid hans matplats.....

Ja, sedan har vi bara varit ute på kortare promenader och så har vi vilat mellan dem. Jag har försökt roa mig så gott jag har kunnat med mina leksaker också......

Tydligen hjälper akupunkturbehandlingen en hel del också för matte har inte lika ont i benet längre. För första gången på evigheter kunde hon gå våra promenader utan krycka.  Hon ska få ny behandling i morgon så då väntar ännu en trist dag. Robban kommer i och för sig hit efter jobbet i morgon förmiddag men han lär vara dötrött som jobbat i ett helt dygn i streck.....men vi kommer ju att få komma ut i alla fall och det är roligt att ha sällskap......Jacinto lär bli överförtjust.......

Egentligen skulle jag ha åkt till veterinären i morgon och röntga om mina armbågar men tiden är ändrad till tisdag i nästa vecka.......De senaste dagarna har jag haltat till och från igen, vilket jag inte har gjort på flera veckor innan......fast matte tycker inte att jag ser det minsta sjuk ut då jag skuttar fram när vi är ute.....Jag har hur mycket energi som helst.......Förresten tycker både matte och Robban att det är kul att jag alltid är en så glad hund.....nej, här vilar inga ledsamheter....fråga Iris!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar