torsdag 5 januari 2012

Lite längre träningspass idag.....

Idag har vi varit ute lite mer och träningspasset blev lite längre än vanligt. Det var härligt väder och till och med solen var framme.....Matte tyckte att jag verkade lite rastlös igår och att det var därför som jag skällde så mycket och ofta. Vi tränade mest inkallning och att jag ska sitta kvar tills nästa kommando kommer Inomhus går det bra när matte säger sitt men ute är det lite si och så med det ibland.....Ja, vi tränade koppelgående också förstås men det gör vi ju jämt tycker jag.....

Jag fick springa av mig också och det var jättekul. Egentligen får inte hundar vara okopplade här men matte släpper mig ändå nere på ängen......Det fanns många spännande dofter i marken.....


Idag har jag inte skällt en enda gång men det har Jacinto gjort. Ibland ligger vi på sängen som Robban brukar sova i och kollar ut genom fönstret. Jacinto kan bli arg när han ser en hund passera men det blir inte jag.......och idag var det massor av hundar som gick förbi och vissa av dom gillade inte Jacinto.....framför allt var det två jättestora svarta hundar som han blev riktigt arg på....Det konstiga är att utomhus skäller aldrig Jacinto på varken hundar eller annat.....Jag har aldrig hört honom skälla ute.....I stället verkar han vara bundis med alla hundar........mysko



Jag har precis kommit in efter nattkissandet och oj, så snopen jag blev när jag kom ut och märkte att det hade kommit en massa snö.....eller en massa är väl inte rätta ordet. Matte tror att den är borta i morgon....trist i så fall.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar