måndag 9 januari 2012

Kattjakt i natt...

När matte hade lagt sig igår kväll vid 23-tiden så kände jag mig ovanligt pigg. I vanliga fall brukar jag sova vid den tiden men inte igår inte....Ville att det skulle hända något så jag smög iväg för att hitta Iris och det gjorde jag också men hon blev förstås skraj och hoppade upp på fönsterbrädan bakom soffan där jag inte kan nå henne. Jag blev frustrerad och började skälla och jag tog i ordentligt...Självklart avbröt matte mig. Jag var tvungen att lägga mig i sovrummet och där låg jag tills matte trodde att jag hade somnat men tji fick hon för efter en stund tog jag en ny runda.....Jag tror att Iris var beredd på det för nu satt hon uppe på matbordet och där når jag henne inte heller....... dum som jag var så skällde jag ut henne igen, jag skällde o skällde högt och tydligt tills matte hade fått nog...Nu kopplade hon mig och så fick jag lägga mig nedanför hennes säng och där fick jag ligga. Till slut slappnade jag av och somnade....Till saken hör också att matte hade en fruktansvärd huvudvärk så hennes tålamod var ju inte som det brukar....Matte tänkte först stänga till sovrumsdörren men hon ville inte det eftersom Leo brukar sova hos henne större delen av natten........

Leo och jag är kompisar. Det är en rolig katt och han är inte sen att ge igen om jag är för närgången. Då slår han mig i huvudet med sina små tassar......Matte tog en bild på oss idag när vi vilade bredvid varandra. Tyvärr är bilden lite mörk. Matte tog den med mobilen men det var lite för mörkt i rummet....



Idag har matte och jag varit ute på våra vanliga rundor. Det var jättekallt så matte frös förstås......förresten tycker matte att det är kallt här inne också, det är visst +19 grader och golven är iskalla.......Jag tycker att det är skönt men det är bra att det finns sängar och soffa att ligga i....Hundbäddarna är ju jämt nerkissade av Iris och tvättmedlet slut för att matte glömde att köpa det i torsdags när hon storhandlade. I morgon ska hon in till Nynäs så då kan hon passa på att köpa det.....Tvättmedel är tydligen ett måste i den här familjen ...Nu har i alla fall tvättmaskinen fått vila i fyra dagar så det har varit ovanligt tyst. Tvättmaskinen väsnar väl inte så mycket men det gör torktumlaren och det är inte kul att höra på.....

Idag fick jag nötfärs i kvällsmaten, mums.....Nu ska jag vila tills vi ska ut på en runda igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar