onsdag 7 december 2011

Trist besked hos veterinären.....blåsljud...

I natt vid tvåsnåret spydde jag massor i bädden. Matte vaknade av det så hon fick gå upp och bädda rent till mig....sedan somnade jag om igen.....Vid halvsju vaknade både matte och jag. Matte hann inte sätta sig upp förrän jag var uppe i hennes säng. Jag sov en stund till men matte hade lite bråttom med morgonrundor och frukostar för hon skulle åka in på datakursen som hon går på.



Sedan skulle jag ju till veterinären. Robban och jag tog bussen in till Nynäs och matte mötte oss där. Robban berättade för matte att både jag och Jacinto hade varit dåliga på förmiddagen. Vi hade båda spytt och haft diarréer så han var lite orolig inför resan till veterinären...Robban gick in på Coop och köpte hushållspapper som vi kunde ha med oss om det skulle inträffa någon olycka...men det hände aldrig något för jag höll mig i det längsta....        

Vi gick till pendeltåget och det var första gången jag åkte i en sådan....Jag tyckte att det såg läskigt ut och ville inte gå in frivilligt men Robban bar in mig och sedan var det lugnt. Tåget gungade så rogivande så jag höll på att somna......I Västerhaninge blev vi tvungna att byta tåg och då fick Robban bära in mig igen....Läbbigt med mellanrummet mellan tåget och perrongen tycker jag........När vi kom till Handen så blev jag tvungen att gå uppför en jättelång trappa men det var inga som helst problem.....Och så gick vi till nästa buss. Jag ville inte gå på den heller men Robban fick på mig som vanligt......Busschauffören tyckte att jag var jättefin. Det sa han i alla fall......

Sedan fick vi gå en bit till djurkliniken men när vi närmade oss så kände jag igen mig. Jag blev jätteglad över att få komma dit för jag tycker om min veterinär...Som vanligt fick jag väga mig först. Jag vägde 32 kg idag.......men aj, aj, aj vad ont det gjorde i mina ben när veterinären klämde och böjde på benen..Jag kunde inte vara tyst för.jag har jätteont och då främst i framtassarna, i de så kallade carpalbenen, tåbenen och i mellanhanden......men det gjorde ont på flera andra ställen och så är jag alldeles för stel i bakbenen ......Robban fick gå med mig fram och tillbaka, fram o tillbaka flera gånger ute i korridoren...Det såg inte alls bra ut sa veterinären..Jag har himla svårt för att resa mig upp med bakpartiet när jag har legat en stund.....När veterinären hade undersökt mig sa hon att en annan veterinär också skulle undersöka mig...

Vi fick vänta en liten stund så jag somnade på golvet.....När den nya veterinären kom in skulle hon först lyssna på mitt hjärta och det gjorde hon länge och väl....men det hade ju den andra gjort så varför göra om det????? Vi fick svar fort...Veterinären sa att jag hade blåsljud på mitt hjärta och det behöver i och för sig inte vara allvarligt men nu hördes blåsljuden på höger sida och det ska de inte göra så innan de kan röntga mina ben måste jag åka till Bagarmossens djursjukhus för att göra ultraljud på hjärtat....De kan inte ge mig lugnande medel när de inte vet om jag har något allvarligt fel på hjärtat.........Veterinären skickade iväg en remiss till Bagarmossen och sa till matte att hon skulle ringa dit i morgon......så före det besöket kan vi inte ta beslut om röntgen av benen eftersom bara en liten dos lugnande medel kan leda till hjärtsvikt.......Både matte och Robban blev jätteledsna när de fick det här beskedet men vi får bara hoppas att det inte är så allvarligt......

Som vanligt kom det massor av roliga hundar till kliniken men jag fick inte hälsa på någon hur mycket jag än försökte....Bland annat kom det en podencovalp som verkade jättetrevlig....Den rasen är inte så vanlig här...Det är podenco i Jacinto och det syns främst på hans huvud säger matte...


Hur som helst så fick matte ett recept på smärtstillande medel och sedan fick vi åka hem. Veterinären sa att jag måste vila och ta det lugnt men jag tycker inte att jag gör något annat.......Det är jättetrist att jag inte får springa och busa runt.......

Först åkte vi buss och sedan pendeltåg och sedan buss igen. Vi var inte hemma förrän klockan halvsju och då var jag dötrött........

Många människor har beundrat mig idag och alla har sagt att jag är så himla söt...och på pendeln fick en jätteliten flicka klappa mig. Jag var så försiktig så och fick massor av beröm av alla som var i närheten bara för att jag var så himla lugn.....Det är ju kul att få höra att folk gillar mig......

Stackars Jacinto har hållit sig i så många timmar...Han var jättenödig när vi kom hem så matte rusade ut med honom på en runda...Han har fortfarande diarré så han fick bara lite ris och fisk att äta......



Nu ska jag ta en sista rastrunda sedan ska jag sova för natten för jag är så himla trött...Det har varit en riktigt jobbig och spännande dag...........Och matte säger att hon är så himla stolt över att jag är så duktig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar