söndag 25 december 2011

God fortsättning......första julafton över....

Vill börja med att önska er som läser min blogg en God fortsättning på julen......

Jaha, nu har min första julafton passerat....Det hände väl inte så mycket precis....Robban var här och käkade julbord innan han åkte iväg och jobbade igen...Jacinto och jag fick ett var sitt stort ben och det låg jag och tuggade på i flera timmar....Lite godsaker från julbordet la matte i min kvällsmat också och det gick ju ner förstås......

Matte trodde visst att hon skulle få ligga och dra sig i morse men se så blev det inte alls....Jag var nödig av allt jag käkade igår så hon blev tvungen att gå ut med mig strax efter sex i morse.......Sedan la hon sig i sängen igen men då hade Leo fått syn på en främmande katt utanför sovrumsfönstret så han fick rena spelet.....Det blev ingen mer sömn för varken matte eller mig....Iris blev ju lika galen hon så inte blev det en stilla juldagsmorgon som matte hade önskat sig......

Jacinto fick sin morgonrunda och sedan gick hon en kortare sväng med mig igen före frukosten......Oj, vad hungrig jag var....Jag svepte maten i ett enda huj och slängde mig sedan ner i Jacintos skål men där var renslickat förstås....tycker att han är snål som inte tänker på sin lillasyster....




Robban har en flickvän som har en hund som heter Affro. Vi köpte en julklapp som hon fick av Robban i morse .. Hon blev jätteglad för den. Det syns på bilden som matte fick alldeles nyss.......Jag fick en likadan gris men jag är inte alls lika förtjust.......

Vi har precis kommit in från en lite längre promenad. Nu kan matte knappt gå för innan vi gick så var hon ute på en ännu längre promenad med Jacinto. Matte har skitont i sitt ben så nu blir det nog inte några avancerade aktiviteter för oss idag......

Och apropå ben så har jag inte haltat någonting den senaste tiden.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar