fredag 2 december 2011

Tränat....läskiga ljud ute...

Idag har jag ätit upp både frukosten och kvällsmaten. Var riktigt hungrig faktiskt...

Matte och jag har varit ute i blåsten flera gånger Vi har tränat lite men bara "gamla" saker som att jag ska sitta kvar när matte går ifrån mig. och "stanna" förstås och att jag ska gå fint i kopplet. Det gick bra och jag fick beröm även om jag har lite svårt för att koppla av alla ljud som stormvindarna orsakar...Idag hörde vi också något högt och läskigt ljud från skogen....Varken matte eller jag vet om det kom från något vilt djur eller inte men det lät jättehemskt.....Jag ville först inte gå vidare men matte sa att det inte var något farligt...Hur sjutton vet hon det???? Tror att matte bara ville lugna mig.....Hon reagerade ju själv och stannade upp när det läskiga oljudet hördes. Det är svårt att beskriva hur det lät men obehagligt var det i alla fall.....


Här ska jag sitta kvar medan matte går en bit bort - men jag måste hålla koll på vad de läskiga ljuden kommer ifrån. Kände mig lite otrygg faktiskt men jag satt kvar ändå....


Jacinto var lite olydig idag. Han såg sin favoritkompis, en rottistjej på långt avstånd. Han tänkte sticka dit fast han inte fick det. Han lyssnade inte alls på matte så han fick vara kopplad....Den tiken gillar inte mig och inte heller en hel del andra hundar så hon får inte hälsa på mig. Det var hon som skrämde mig en mörk kväll när hon dök upp i buskaget bakom mig. Hon lät jättearg....sedan den kvällen tycker jag att det är lite läskigt med mörkret även om det inte hände något för hennes matte fick tag i henne....

Nu ska jag vila en stund till.....



Förresten så har den lilla ilskna lhasa apso-tiken flyttat idag och det tycker jag faktiskt är riktigt skönt....Hon var alltid arg och morrade jämt åt mig fast jag inte har gjort henne något illa.....dålig stil tycker jag.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar