fredag 30 december 2011

Hann inte blogga igår.......lunchgäst idag...

Jag hann aldrig blogga igår, eller hann och hann det kom annat i vägen......På förmiddagen var Jacinto och jag ute med matte. Det tar sin lilla tid i mattes snigelfart....

Sedan åkte matte iväg med halvtvå-bussen. Robban bjöd matte på en trevlig kinarestaurant så de var borta i flera timmar. Jag somnade under tiden medan jag väntade på min mycket försenade kvällsmat.......När de äntligen kom hem så gick vi en lite längre promenad innan vi äntligen fick äta....Nu var jag riktigt hungrig....Sedan gick tiden så fort så jag hann inte med bloggandet innan jag somnade för natten....

I morse var jag tvungen att gå ut redan före fem för att jag blev så himla nödig men så småningom somnade jag om. Det gjorde inte katterna som förde ett himla oväsen......

Matte som fortfarande har jätteont var tvungen att dammsuga och torka golven för de var jättesmutsiga. Mattes dotter, Carina skulle komma och äta lunch och då ville matte att det åtminstone var något så när rent och fritt från hundhår. Jacinto fäller en hel del just nu.....Tycker att matte bara dammsuger o dammsuger jämt ..........

Meningen var att mattes barnbarn, Carinas son skulle ha följt hit med men han var jättetrött och låg och sov när Carina åkte så jag får väl träffa honom en annan gång....

Vi gick en långpromenad. Carina fick hålla i mig medan matte tog Jacinto.  Jag hade jättemycket spring i benen så det var svårt att gå fint i kopplet....Jag hittade några fina pinnar som jag kunde bära på......Tror att jag skötte mig ganska så bra ändå.....


Nu har Carina åkt hem och nu väntar jag på att Robban ska komma efter jobbet. Han ska hjälpa matte att rasta oss hundar i morgon förmiddag innan han åker och firar nyår med flickvännen....Det här med nyår verkar vara något speciellt....Det snackas om smällare men jag har inte hört någon ännu....

Jag ska ta och vila en stund före kvällsmaten.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar