lördag 3 december 2011

Sovit mycket idag....

Matte tänkte ta sovmorgon i morse för en gångs skull men se det såg katterna till att hon inte fick...De jagade varandra och förde ett himla oväsen och störde både mig, Jacinto och matte.....Mellan varven skrek ju Leo efter mat också så till slut gick matte upp och då var nog klockan sex..Alltså den katten har världens röstresurser.......Ja, inte gjorde det mig något för då passade jag på att kliva upp och lägga mig i mattes säng i stället och så sov jag i någon halvtimme till........



När vi kom ut var det vitt på marken av frost....Jättekul tyckte jag.......Det var minusgrader ute sa matte....

Matte skulle egentligen åkt in till julmarknaden i Nynäs men hon gick en längre promenad med mig  så att hon missade bussen och sedan hade hon ingen lust.....Det var inget vidare väder precis......

Efter promenaden blev jag jättetrött. Jag har sovit hela eftermiddagen under mattes säng men det var inget bra ställe för jag kunde inte komma ut därifrån. Matte fick hjälpa mig......

Nu har jag ätit kvällsmat och det var jättegott. Jag tänkte vila en stund i soffan innan vi går ut. Just nu spöregnar det så vi väntar ett tag och hoppas att regnet lättar något......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar