tisdag 27 december 2011

Stormvindar idag igen.....stått uppbunden.....

Oj, oj, oj vilka stormvindar det har varit här idag. Det är läbbigt med alla läskiga ljud när det är mörkt men på dagen tycker jag att det är jättekul med alla löv och kvistar som flyger omkring. Matte tycker att jag skuttar som en hare och hon sa flera gånger idag att "du ser då inte det minsta sjuk ut"....Nej, jag känner mig jättepigg faktiskt.......och inte har jag haltat heller....

Jacinto och jag fick följa med till närbutiken idag. Vi blev bundna i ett cykelställ utanför. Jag är ju inte van vid att stå uppbunden men det gjorde ingenting eftersom Jacinto var med mig. Jag roade mig med att tugga på en pinne som jag hade hittat på vägen dit.....Och när matte hade handlat klart så kom butiksägaren ut och gav både mig och Jacinto lite hundgodis...så himla snällt....jättegott verkligen....Jag tycker faktiskt att matte kan gå dit oftare........

Jag har precis ätit kvällsmat och idag fick jag några köttbullar och lite brysselkål i maten....guud så gott det var......det tyckte nog Jacinto också för hans skål var helt renslickad igen......

Iris har uppträtt lite märkligt idag. Flera gånger har hon varit framme och nosat på mig. Jag blev så paff så jag kom mig inte för att göra någonting. Matte berömde mig för att jag inte skrämde iväg Iris nu när hon äntligen tog mod till sig att gå fram till mig frivilligt......men jag tycker fortfarande att hon är en riktig retsticka och det är det ju inte bara jag som tycker har jag märkt.....

Nu måste jag ändå vila en stund........


Jag kommer inte in under någon säng längre men jag kan ju gömma huvudet i alla fall.
Iris ligger på stolen intill så hon är ju i alla fall inte speciellt rädd för mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar