tisdag 6 december 2011

Ålat in igen.....

I natt fick matte dra fram mig igen. Jag hade ålat in under hennes säng och sov där tills klockan två. Sedan ville jag lägga mig på min bädd men då kom jag inte ut. Matte hörde mina högljudda försök att ta mig fram men det lyckades alltså inte utan matte fick hjälpa mig igen....Matte tycker nog att jag är dum som inte inser att jag har blivit för stor för att ligga där under......

Vi somnade om och jag vaknade halvsju då matte gick upp. Snabbt som ögat klev jag upp och la mig i hennes säng och sov en dryg halvtimme till men sedan var jag tvungen att gå ut........Efter frukosten var vi ute igen på en liten runda....

Matte åkte till ICA för att handla.......Glömsk som hon är ibland så hade hon glömt att ta bort kattmaten så den snodde Jacinto..Han lämnade ingenting till mig men när matte kom hem hittade hon ett par kattskålar i min korg. Jag hade slickat dem helt rena......Leo satt och skrek efter mat som vanligt men han fick vänta tills matte, jag och Jacinto hade gått våra rastrundor......



Robban skadade sin ena fot i fredags på jobbet. Han har inte kunnat gå på foten sedan dess för att den är så svullen och så har han jätteont men inte sjutton har han varit hos läkaren inte men idag var han tvungen för han kunde ju inte jobba. Han har en blödning i foten och måste vila i en vecka sa läkaren......Samma dag slog han i huvudet också och det riktigt rejält så att ögonbrynet sprack och det blev ett djupt sår, blodet forsade....Det såret ser i alla fall ut att läka fint......Han är lite otursförföljd.....

När jag var ute med matte på eftermiddagen så kom Robban från bussen. Han hämtade Jacinto så gick vi en liten promenad tillsammans men egentligen ska han inte anstränga sin fot men vi gick inte så fort...Jacinto blir alltid så glad när Robban är här hemma, ja det blir förstås jag också.......

Nu har jag ätit kvällsmaten och ska ta igen mig en stund.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar