måndag 5 december 2011

Ålat in under för låg säng.....möte med stilig golden

När jag skulle sova för natten så ålade jag mig in under mattes säng. Jag sov jätteskönt men när jag sedan ville lägga mig på min bädd så kom jag inte ut igen och då var klockan två på natten. Jag försökte o försökte men blev jätteledsen när jag inte kunde krypa fram så till slut vaknade matte som hjälpte mig att komma fram. Matte säger att jag inte ska krypa in under sängen eftersom jag har blivit för stor för det men jag vill ligga där under ibland. Det känns faktiskt tryggt........

Hur som helst så somnade jag om och vaknade klockan sju. När vi kom ut var det alldeles vitt på marken av frost och det har det varit hela dagen. Jättekul verkligen men det var halt på vägarna. Både matte och jag halkade till ibland.

När vi gick den lite längre rundan vid lunchtid så mötte vi en stilig golden. Matte sa till mig att sitta ner vid mötet för det var snorhalt på gångvägen. Jag gjorde som hon sa fast jag helst hade velat springa fram direkt för att hälsa. Goldenhunden och hans matte stannade för att beundra mig och så frågade matten om de fick hälsa på mig och det fick de. Jag blev jätteglad och jag tror att den andra hunden också blev det men han visste inte riktigt hur han skulle bete sig. Hans matte sa att han gillade valpar men att han antagligen tyckte att jag var lite stor för att vara valp. Och det kan han ju haft rätt i.......Ja, vi fick nosa och hälsa på varandra en stund men sedan skulle vi gå vidare sa matte.....Jag följde snällt med och då ropar den andra hundens matte att hon tyckte att jag var jätteduktig.....egentligen ville jag helst ha lekt med hunden en stund och det var lite synd att vi skulle gå men matte och jag fortsatte ut på ängen för lite träning i stället......

Idag var jag faktiskt lite busig när vi skulle träna så jag var inte lika duktig som jag brukar vara men matte ger sig inte. Till slut måste jag göra som hon säger men vi tränade bara en kortare stund idag.........



Jag har haltat lite nu på eftermiddagen och idag är det på ena bakbenet. Är stel också och har svårt för att resa mig upp från liggande.......

Nu ska jag ut på rastrunda. tror att kvällsmaten har satt igång magen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar