torsdag 15 december 2011

Avmaskning igen......trött på Iris eviga pinkande...

Det har inte hänt så mycket idag, i alla fall inget roligt........Jag har bara sovit, ätit och gått pyttekorta promenader......Matte kan knappt gå för smärtorna men hon tvingade sig själv att åka in till Nynäs och apoteket för att köpa Axilur, avmaskningsmedel till mig och Alvedon till sig själv.....och så gick hon in i köttbutiken som ligger alldeles intill busshållplatsen och beställde en julskinka och kött till oss hundar som hon ska hämta på onsdag........

Matte har också ringt och bokat tid för röntgen av mina ben och det ska jag göra nästa torsdag.....fast idag har jag inte haltat någonting....och inte igår heller....

I morgon kommer Robban hit efter jobbet. Matte hoppas att han kan gå lite längre promenader med både Jacinto och mig under helgen då han är ledig......

Matte lurade i mig avmaskningsmedlet i kvällsmaten som jag åt alldeles nyss. Jag märkte ingenting för jag var jättehungrig och slukade allt i ett enda nafs.....

Nu har matte ställt undan två av hundbäddarna, korgen i vardagsrummet och biabädden i hallen, åtminstone tillfälligt.....Hon hann inte mer än att lägga in lakan, plastad frotté, handdukar, filtar, ja allt vi har i våra bäddar i tvättmaskinen förrän Iris var och pinkade i dem igen.....Alltså, matte har lite annat att göra även om hon inte orkar så mycket just nu.....och jag brukar faktiskt ligga i alla mina bäddar så nu är jag riktigt trött på retstickan Iris.....Nu lägger jag mig i soffan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar