lördag 17 december 2011

Första snön...

I morse ösregnade det när jag skulle utföra mina toabestyr........men när jag senare gick ut vid lunchtid så blev jag lite fundersam för det var vitt på marken även om det var ganska så blött fortfarande... Jacinto och jag fick gå ner till ängen  och där fick vi springa av oss....Jag tyckte att det var jättekul med den vita snön och det tyckte Jacinto också. Han fick omkull mig flera gånger så jag blev verkligen genomblöt men kul var det.......Oj, vad vi sprang och det plaskade riktigt ordentligt......





Nu efter kvällsmaten har vi gått en sväng igen och nu är det ännu mera snö men matte säger att det blir roligare när den riktiga snön kommer som ligger kvar på marken...Nu var det pölar stora som sjöar överallt......

Nu ska jag vila en stund medan matte glor på TV.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar