tisdag 13 december 2011

Bättre i magen idag.....Bagarmossen i morgon...

Jag gillar att mysa och gosa. Här ligger jag i Robbans knä...



Jag har sovit hela natten. Det verkar som om magen har stabiliserat sig säger matte....Jag har inte bajjat någon gång idag men det rann så mycket igår så det finns väl inget kvar......Till frukost fick jag kokt ris med lite nötfärs i ...och jag har precis ätit kvällsmat och då fick jag ris och fiskbullar...Jacinto har ätit samma mat som jag. Han verkar vara bra i magen nu.......Vi är fortfarande hungriga men matte vill inte chansa och ge mig min vanliga mat ifall jag skulle få diarré igen eftersom vi ska åka till Bagarmossen i morgon för ultraljudet.....

Matte säger att det blir en lång resa. Vi måste åka buss och sedan pendeltåg till Älvsjö och där ta en annan buss som går till djursjukhuset....Robban följer med för matte kan knappt ta sig fram själv.  Hon har blivit sämre för nu har inflammationen spridit sig. Hon har jätteont i höger hand också...Verkligen trist att det inte finns några mediciner som hon kan ta så att hon blir av med detta onda.......

Robban kommer hit efter jobbet i kväll men han vet inte när för han måste jobba över. Vi måste åka tidigt i morgon bittida. Klockan halvsju går bussen. Matte tycker synd om Robban för det blir en mycket lång dag för honom eftersom han börjar jobba klockan fem i morgon och jobbar hela natten fram till klockan sju på morgonen därpå......och sedan har han samma arbetspass igen......Oftast blir det övertid också......

Och Iris bara pinkar o pinkar o pinkar i bäddarna så nu är matte jättetrött på henne....Matte vill inte ställa undan hundbäddarna heller för då är hon rädd att kattkräket pinkar i soffan och/eller i sängarna i stället......

Iris ligger väldigt pyrt till tror jag om hon inte slutar att pinka i våra bäddar snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar