onsdag 14 december 2011

Fem månader idag....hjärtfel....

Idag blev jag fem månader gammal och det firades med besök på det stora djursjukhuset. Jag var jätteduktig sa både matte och Robban. Först åkte vi ju buss till pendeltåget och sedan buss igen och detta mitt i morgonrusningen. Det var massor av folk framför allt på pendeln men jag var så lugn och låg bara och kollade på allt och alla även om folk nästan trampade på mig........Jag vill inte gärna gå på bussarna utan Robban får bära upp mig men sedan går det hur bra som helst.....

Inne på djursjukhuset fick jag också massor av beröm eftersom jag kunde ligga så stilla och avslappnad på bordet när ultraljudet av hjärtat gjordes och ändå fick jag inget lugnande...Det tog sin lilla tid så jag somnade faktiskt.....Tyvärr visade ultraljudet att jag har hjärtfel. Det var ett litet hål mellan de två hjärtkamrarna och så finns ett läckage i lungartären......Hur allvarligt detta är kan man inte säga när jag är så här ung utan jag ska göra om undersökningen när jag har blivit äldre eftersom hjärtat också växer ju större jag blir.....Ja, matte blev ju förstås ledsen men veterinären sa att det kunde ha varit betydligt värre så man får se det positiva i det hela.....Matte har ju inte heller sett några besvär som kan antyda att det kommer från hjärtat......

Det var två veterinärer som gjorde underskningen och de var jättesnälla. De förde någon manick över mitt bröst och så kollade de på en maskin....Det var inget farligt alls men det tog tid innan de hittade det som de letade efter......

Innan vi åkte hem skulle matte köpa kattmat och då såg jag nog att hon köpte en leksak till mig också men den skulle jag visst få i julklapp tror jag för jag har inte fått den ännu.....Och hemresan gick lika bra men då var jag ordentligt trött....

Matte ska ringa till min vanliga veterinär och beställa tid för röntgen av benen så att det blir gjort och i morgon ska jag börja ta en ny avmaskningskur men med en annan sort.......Nu i kväll har jag fått lite av den vanliga maten....Guud så hungrig jag var....och trött är jag också så nu måste jag vila........

Trött efter dagens långa resor och sjukhusbesök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar