tisdag 13 september 2011

Andy Pandy

Min uppfödare hade ett smeknamn på mig. Hon kallade mig för Andy Pandy. Hon tyckte att jag liknade en panda. I söndags fick jag ett mjukisdjur, en panda av Robban.Den gillar jag jättemycket. Den är så mjuk och skön att bita i. Pandan får ligga bredvid mig när jag sover….men är den lik mig?????







Under gårdagen ösregnade det halva dagen. Lite läbbigt var det att kissa ute men jag gjorde det fort som bara den och sprang sedan till dörren. Jag får jättemycket beröm av matte för att jag säger till när jag behöver komma ut...Sedan klarnade det upp och blev riktigt fint och skönt ute….Vi gjorde inte många knop någon av oss. Helgen tog lite på krafterna……


I morse behövde jag gå ut strax efter fem…Eros och Jacinto sov då……När jag kom in gick jag fram till Jacinto men han brydde sig inte alls. Då skällde jag på honom. Han glodde bara ointresserat men rörde inte en fena….Jag ville ju leka men det ville inte han…Matte sa att det är för tidigt på dygnet men det ville jag inte lyssna på utan skällde lite till…Det hände ingenting så till slut insåg jag att det var lika bra att sova en stund till.....Tycker att både Jacinto och Eros är lite tråkiga.....

Klockan sju fick jag äntligen mitt morgonmål. Matte har fått för sig att jag måste sitta bredvid henne och titta i hennes ögon innan hon säger "varsågod". Jag börjar bli riktigt duktig. Lika bra att göra som hon vill så jag får min mat någon gång. Alltså hon skulle bara veta hur utsvulten jag är. Matte har ökat lite på matransonen också så jag inte ska svälta ihjäl.....Och Jacinto håller hela tiden koll på mig när jag äter. Han tror att jag ska lämna något kvar till honom men tji fick han...Det är så renslickat som det kan bli när jag är klar....Tror att han blir lite besviken faktiskt...När jag har ätit skyndar vi oss ut för nu måste jag både bajja och kissa..I morse kom det några regndroppar men det var inte mycket...däremot blåste det rejält men jag brydde mig inte om det....När vi har varit ute måste jag också sätta mig utanför dörren och titta matte i ögonen innan jag får komma in..Vad ska det vara bra för?

När jag äntligen kommer in står antingen Jacinto eller Leo och väntar på mig. Leo verkar gilla mig och det är kul säger matte för han brukar vara så avvaktande och skygg..…Iris börjar mjukna tror jag. Vi hälsade på varandra nos mot nos i morse utan att hon såg jättesur eller arg ut....

Ibland lämnar matte mig ensam hemma med katterna för att Eros och Jacinto måste gå en promenad. Hon kallar det för ensamhetsträning. Jag brukar passa på att sova medan de är borta. Att vara ensam en stund är ju inte så farligt Matte kommer ju alltid tillbaka....Ibland är Eros och jag ensamma eftersom Jacinto behöver längre promenader..Eros är så lugn och jag känner mig verkligen trygg i hans sällskap.....


Inspektion av Eros tassar efter utepromenad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar