torsdag 29 september 2011

Urinvägsinfektion?

Väckte matte klockan tre i natt för jag var tvungen att gå ut och kissa......och jag kissade flera gånger. Vi gick in igen men det gick inte att koppla av. Jag kände mig kissnödig hela tiden....Gick ut efter en stund igen.....Bajsade och försökte att kissa jättemånga gånger. Det kom bara lite grann......Matte sa att vi måste gå in igen...Klockan var nu bara fyra och matte hade bara pyjamas på sig...Jag ville inte gå in eftersom det kändes som om jag måste kissa igen.....Vi gick i alla fall in. Matte klädde på sig och jag skvätte lite här och lite där....Matte får hela tiden torka upp på golvet...Det ser ut som om både Jacinto och katterna tyckte synd om mig, ja även Iris håller sig lugn......

Matte har suttit i telefon hela morgonen för att försöka få tag i en djurklinik som är öppen men det gick inte bra....Inte förrän nu klockan elva fick matte tag djurkliniken i Nynäs. Vi fick tid klockan 14.30. Dom sa att matte skulle försöka ta ett urinprov på mig men det blir inte alls lätt...Det kommer inte mycket och jag tänker inte kissa även om jag kan om matte ska sitta med ett fat under mig.......

Matte har beställt en taxi till klockan två...Det har jag aldrig åkt förut.....Matte tyckte att det var synd att Robban hade tagit ett extrajobb idag när han egentligen skulle vara ledig. Då kunde vi ha använt hans bil i stället.....

Egentligen skulle matte ha avmaskat mig idag men nu får det vänta.......mig gör det ingenting....Låter inte så himla kul....

Jag skriver mer efter det att vi har varit hos veterinären....Nu ska jag vila en stund.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar