måndag 19 september 2011

Helgen som varit och sorgsen dag i morgon...

Robban såg efter mig i helgen då matte hade kurs. Hon åkte klockan 08.30 båda dagarna och kom hem vid tretiden…På lördagen sov jag mycket mellan uterundorna ända tills matte kom hem. Jag var sedan  jättepigg och busade hela kvällen. Något som var extra kul var att bita Robban i fötterna. Han skrek högt då…..Han försökte leka med mig med en massa olika leksaker men jag kom åt hans fötter i alla fall, inte minst när han satt i soffan och ville kolla på ishockey på TV:n. Jag ville inte att han skulle göra det men det brydde han sig inte om..…Vi var ute tillsammans med Jacinto också…Han är cool den hunden….Han verkar totalt ointresserad av mig ibland men jag ser nog när han sneglar åt mitt håll …Han håller nog koll fast han inte vill visa det….

Matte har lärt mig att jag ska sitta och titta henne i ögonen innan hon säger ”varsågod” så att jag får äta. Jag försökte slippa göra det när Robban gav mig lunch men han var envis och sa att jag måste göra likadant för honom annars skulle jag inte få någon mat och då var det ju bara att lyda….

På söndagen var jag busig hela dagen. Jag bet Robban i fötterna, jag skällde på katterna och på  hundarna när de inte ville leka eller röra på sig…..Jacinto morrade åt mig flera gånger och då var det bäst att hålla sig lite lugn, åtminstone en kort stund…Eftersom jag busade så mycket så fick Robban springa ut med mig stup i ett. Jag blev kissnödig hela tiden…..När matte sedan kom hem så gick vi en liten runda och sedan slocknade jag och sov fram till kvällsmaten….

I natt väckte jag matte klockan tre för att jag var nödig. Det regnade när vi kom ut så vi blev blöta båda två. Matte hade bara pyjamas på sig..Sedan gick vi ut vid sexsnåret igen. Då vräkte regnet ner och matte blev genomblöt trots regnjacka men den är tydligen urusel. Efter frukost klockan sju måste jag ut igen. Då hade matte ett paraply med sig. Det blåste sönder så hon blev lika blöt igen så hon fick byta alla kläder igen…….

Sedan åkte matte iväg vid 09.30-tiden. Hon skulle på kurs. Hon var lite orolig över att lämna mig i cirka tre timmar, ja inte helt ensam. Eros o Jacinto var ju hemma förstås men matte trodde att jag kanske inte skulle kunna hålla mig hela tiden men ack så hon misstog sig trots att hon blev försenad…..När hon öppnade dörren så sprang jag ut och kissade jättemycket men det hade inte hänt någon ”olycka” inne…Jag var bara sur över att lunchen blev en timme försenad…Jag var helt utsvulten och skällde därför på katterna som satt på bänken och åt utan att ta minsta hänsyn till mig….

Nu har matte pratat med min uppfödare som gav henne lite goda tips och råd för att det ska bli slut på mitt skällande för matte gillar inte att jag gör det……”suck” säger jag bara

Matte säger att det blir en sorgsen och jobbig dag i morgon. Eros mår så dåligt så han ska få komma till hundhimlen. Jag tycker jättemycket om Eros för han är så lugn och snäll och hur mycket jag än klänger på honom så säger han aldrig ifrån men det brukar matte hjälpa honom med om jag blir för påstridig. I natt låg jag bredvid honom och sov…..
Eros

Får se om jag orkar blogga i morgon….

1 kommentar: