onsdag 28 september 2011

Kattkiss igen....och bilkaos....

Den här natten var mycket lugnare. Jag sov ända tills 05.15. Då var jag tvungen att göra mina behov...Matte och jag sov en timme till sedan, åtminstone sov jag....Jag drömde och hade en massa konstiga ljud för mig sa matte.....Jag låg på golvet nedanför hennes säng ....

Iris har pinkat i min bädd igen fast matte tvättade allt så det var rent igår....Dessutom sov Robban här i natt och i morse innan han åkte till jobbet så sa han till matte att hon måste nog tvätta lakanen i sängen för det luktade kattpiss....Matte blir jätteirriterad på Iris........Hon har aldrig tidigare uppträtt så här när det har kommit en ny hund till flocken. Hon gillar inte mig, kanske för att hon vill vara ensam tjej.....Vad vet jag?...Tror att hon är sotis för så fort matte sätter sig i TV-fåtöljen så ska Iris ligga i hennes knä. Det har hon inte heller gjort tidigare......Knepig tjej faktiskt.....


Iris har en låda som hon gillar att ligga i. Varför måste hon kissa i min bädd då?


Matte köpte en personvåg igår. Hon vill veta hur mycket jag väger och jag har nog vuxit en del...Jag väger 14 kg.....Matte säger att jag ska avmaskas i morgon. Vet inte vad det betyder men det låter skumt tycker jag.......

Det har varit lite rörigt ute nu på morgonen tycker jag. Det står bilar överallt till och med på gräsmattan som jag har som toa......och en stor lastbil dundrar som bara den...de håller på och gör i ordning parkeringsplatserna här så alla måste flytta på sina bilar men att de ställer sig på gräsmattan gillar jag inte..Helt onödigt när det finns så många andra ställen att stå på....Matte håller med mig eftersom gräsmattorna blir förstörda......Matte säger att bilägarna är lata och det tycker jag verkligen......

Och så har en grävskopa grävt upp marken precis där Jacinto och jag brukar gå när jag får följa med honom....Jacinto blev riktigt brydd.....Han visste inte var han skulle göra sitt toabesök. Han vill inte att någon ska titta på honom och nu kom han inte in i skogsbrynet....matte säger att vi får försöka hitta en annan runda i stället.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar