fredag 23 september 2011

Vaknade vid ett-två-tiden i natt av att matte gick och letade efter mig. Jag brukar behöva gå ut vid den tiden så matte vaknar då. Matte gick runt i hela lägenheten men hittade inte mig, inte förrän hon kom in i sovrummet igen och hörde mig gny lite försiktigt. Jag hade krupit in under hennes säng och kunde inte komma ut igen. Matte fick hjälpa mig. Vi gick ut så att jag fick kissa. Sedan somnade både matte och jag om igen tills jag vaknade vid sextiden och behövde ut på toa igen…..


Robban kom hit vid niotiden. Han hade jobbat ett helt dygn och såg lite trött ut men han följde med matte, Jacinto och mig på en runda…Jag tycker att det är jättekul att få följa med Jacinto. Jag försöker springa ikapp honom hela tiden om jag nu inte ser något annat spännande på vägen förstås…..


Igår kväll la sig Jacinto i korgen som jag inte vill ha. Den var lite liten till honom. När han efter stort besvär lämnade korgen lite senare på kvällen ville jag också provligga i den. Det gick riktigt bra faktiskt…..Jag har nu två bäddar men jag föredrar oftast att ligga direkt på golvet….Igår la jag mig på golvet i duschrummet men alldeles för nära vattenskålen som jag brukar dricka ur. Jag blev genomblöt när den välte……




Leo är väldigt nyfiken på mig men när jag vill leka så springer han och gömmer sig. Efter en stund kommer han smygandes bakom mig igen men så fort jag går emot honom så sticker han i väg…..Trist verkligen…..

Leo vill gärna sova i den här korgen men den börjar bli lite liten för honom

I kväll ska Jacinto och jag vara ensamma hemma i några timmar. Mattes äldsta son fyller år så det är ett jättekalas för honom fast han vet inte om det själv utan det ska bli en överraskning. Nu ska inte matte stanna där lång stund och inte Robban heller för han ska upp skittidigt i morgon bittida för att jobba hela helgen…..

Egentligen skulle matte ha kurs i kantarellsök i Norrtälje denna helg men nu är kursen inställd och det var ju en himla tur så matte kan vara hemma hos mig och Jacinto i stället…..Hoppas att det blir skapligt väder så att vi kan vara ute lite mera……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar