tisdag 27 september 2011

Orolig natt....





Matte är trött. Jag och katterna har hållit henne vaken större delen av natten. Jag var ute för kvällskiss vid 22.15-tiden. Sedan gick matte och jag och la oss även om jag var lite sur för att jag inte fick dricka vatten. Matte begränsar vattnet på kvällarna eftersom jag kissar så ofta. Jag vaknade två timmar senare. Måste i alla fall ut och kissa. Somnade om.. Vaknade sedan strax före halvtvå av att jag var bajsnödig. Matte vaknade direkt när jag gnydde. Ut igen…In igen men nu var jag pigg. Jagade iväg katterna men då tog matte in mig i sitt sovrum. Ville inte men matte var bestämd och jag slocknade vid tvåtiden.. Då kom Iris och väckte mig. Satte fart efter henne men det gillade inte matte. Hon kopplade mig och tog in mig i sovrummet igen. Jag var dötrött så jag somnade om…..men Iris och Leo busade och jagade varandra i stället så riktigt tyst blev det inte. Vet att Leo helst ville ligga i mattes säng men Iris fick fart på honom också. Matte försökte ha stängd dörr till sovrummet men då satt Iris på utsidan och bara skrek..Iris lever gärna upp på nätterna och hon är en riktig retsticka….

Prick klockan sex vaknade jag och då var jag jättepigg och nödig igen……..Vid sju fick jag min frukost och sedan var matte och jag ut på en runda……Därefter fick Jacinto sin morgonrunda och sin frukost...Då hade jag somnat om.....….


Matte blev irriterad på hantverkarna. Hon sa ju att de inte är att lita på. Inte sjutton kom de igår efter lunch som de lovade och vi som var hemma och väntade hela dagen......men de har precis varit här nu och jag fick jättemycket beröm av matte. Jag låg i hallen och tittade på när karln skulle laga ytterdörren. Han hade en massa konstiga verktyg....Ibland blev det lite väl högljutt så då gick matte och jag in i vardagsrummet i stället.....Däremot var förstås Iris nyfiken och alldeles för närgången så till slut blev matte tvungen att stänga in henne i sitt sovrum....Matte blev glad när jobbet var klart för nu går det i alla fall att stänga dörren ....

Matte har masserat mina ben igen och det var så himla skönt..........

Nu ska jag äta lunch......


Efter min lunch gick matte och jag ut igen....Då kom en stor svart hund kutandes mot mig. Hennes matte orkade inte hålla kvar henne men jag blev bara glad och hälsade nyfiket på henne....Det var en sju år gammal labradortik sa matte.....Sedan hälsade jag på en granne, en gammal man som bor här intill.....Han tycker jättemycket om mig...Nu var jag förstås mer intresserad av soppåsen som han bar på men den fick jag inte bita i........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar