onsdag 21 september 2011

Eros är i hundhimlen.....

Matte åkte iväg med Eros igår morse och kom hem senare på dagen men då utan honom: Eros är i hundhimlen nu…Matte sa att allt gick lugnt och stilla till. Eros var ju svårt sjuk så då slutade hjärtat att slå snabbt när han fick injektionerna.. Nu är alla ledsna och saknar honom. Ingen vill leka, varken Jacinto eller katterna.  Ja, jag saknar också Eros. I natt har jag legat på golvet intill mattes säng där Eros brukade ligga och sova fast jag fick min nya biabädd igår så föredrog jag golvet.. Eros var en så snäll, tålmodig och god hund. Han älskade allt och alla säger matte. Nu slipper han i alla fall att lida mer för han hade det jobbigt på slutet även om han försökte vara glad och lekfull emellanåt.



1 år i favoritsoffan

Farmors barnbarn Richard på besök


På besök hos Båtsmans kennel i  Norrtälje

Gillar att busa i snön


Leo gillade Eros jättemycket. De sov alltid tillsammans


Väntar på att matte ska leka med honom

Trött och sjuk. Januari 2011



Idag lär det väl inte hända så mycket. Det har också börjat regna nu så det blir väl bara korta kissrundor är jag rädd för. Hoppas att det åtminstone blir en lite längre runda tillsammans med Jacinto lite senare idag.

Jag brukar krypa in under mattes säng när Leo gömmer sig där men det går inte längre. Jag växer så det knakar säger matte……


Matte har köpt en ny kattoalett, en med huv över och det bara för att jag inte ska käka  kattbajs och rota i sanden…Alltså, det börjar bli lite för mycket förbud tycker jag eftersom matte inte ens unnar mig detta…..Matte är inte helt säker på att Iris gillar det här…Man får väl alltid hoppas att hon inte gör det…..
Iris


1 kommentar:

  1. Jag känner med dig.
    Det är svårt att förlora sin vän.
    Kramar från Jojjebo

    SvaraRadera