onsdag 14 september 2011

Idag är jag exakt två månader gammal.....


På upptäcktsfärd klockan sju i morse....


Oj, oj, oj vad det har stormat ute men jag är en modig liten tjej som inte bangar ut för det,,,Måste ju gå på toa….Matte fick gå ut med mig klockan ett i natt och sedan var vi ute fem i morse och sedan efter frukosten…….och det blåste lika mycket hela tiden…..Matte hade hängt ut sin stora rumsmatta på vädring men både mattan och ställningen hade blåst omkull………


Varje morgon blir jag så lekfull men ingen vill leka med mig……Katterna springer och gömmer sig och då ofta under sängen och även om jag följer efter så stirrar de bara på mig eller sticker vidare till något annat gömställe…De är verkligen urtrista båda två…..Och hundarna bryr sig inte alls trots att jag försöker skälla igång dem….Matte lekte lite med mig i morse men av misstag råkade jag bita henne i pekfingret så det började blöda….Matte säger att jag har sylvassa tänder och det har jag kanske…..



Igår skulle jag få följa med på en runda med Eros men jag var inte alls snäll mot honom. Jag försökte bita honom i benen hela tiden så han studsade och hoppade som bara den. Han verkar lite skraj för mig och då är det ju extra roligt……..Matte gick in med Eros och bytte hund. Jacinto törs jag inte bita för han säger ifrån men jag gillar honom jättemycket. Det var så roligt att få följa med honom…..Eros fick en egen promenad senare……….



Träningen fortsätter när det är matdags och även vid dörren…Nu sätter jag mig självmant, åtminstone de flesta gångerna och så tittar jag matte i ögonen innan det kommer ett ”varsågod”. Matte tycker att jag är jätteduktig……och det är så roligt att få höra det…..


Och så lämnas jag ensam minst en gång om dagen men det gör inget för jag somnar då....


Igår kväll ville jag leka med Jacinto. Han låg på golvet i vardagsrummet men han var inte på humör. Hur jag än försökte envis som jag är så gick det inte. Till slut tröttnade han på mig och morrade hotfullt men jag blev inte speciellt rädd utan satt kvar men utan att röra honom förstås, inte just då i alla fall…….

Jobbigt att skriva...nu ska jag vila en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar