måndag 26 september 2011

Busig......dricker för mycket vatten....

10 veckor



Jag var jättebusig nu på morgonen. Matte skulle iväg till sjukgymnasten och hade beställt taxi till 7.45. Matte tänkte att jag skulle få kissa innan hon åkte. I vanliga fall brukar jag kissa direkt ute på gräsmattan även när jag är lös men nu stack jag iväg in i ett buskage och ville inte komma fram och matte kom inte åt mig för att det var så risigt. Jag grävde i jorden så när jag äntligen kom till matte var jag så smutsig och jordig men då hade taxin kommit så  matte hann inte göra ren mig utan hon kunde bara släppa in mig  till Jacinto…Matte kom sedan hem strax efter 10 och då fick Jacinto och jag gå en runda. .......

När vi kom hem igen blev matte sur och irriterad på Iris för hon hade kissat i min bädd igen. Hon visar tydligt att hon inte alls är förtjust över att jag är här……Hon brukar ligga i fönstret och blänga på mig....



Igår masserade matte mina ben. Det var så skönt...Jag växer så det knakar och ibland kliar det i benen på mig...Matte säger att jag ska få massage regelbundet eftersom det lindrar om jag skulle få ont i benen.....

Men däremot har matte sagt att jag inte får dricka så mycket vatten så nu ska det begränsas på kvällarna. Vet inte om jag gillar det riktigt men vad ska jag göra?....Matte har ökat min matranson eftersom hon tror att jag dricker för att jag är hungrig....ibland är det nog på okynne också.....

Nu sitter matte och väntar på hantverkare som ska fixa i ordning hennes ytterdörr som inte går att stänga ordentligt. De skulle egentligen redan ha varit här men de går inte att lita på säger matte.....Jag tar väl en tupplur medan vi väntar eftersom vi i alla fall inte kan gå ut......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar