torsdag 15 september 2011

Har hittat den perfekta sovplatsen...

Jag vaknade vid sexsnåret och matte gick ut med mig så jag fick göra mina toabestyr.. Matte la sig sedan på sängen igen och slumrade tydligen till. Hon vaknade av att jag var under sängen och försökte komma fram igen... Det gick så småningom men det var inte lätt. Jag fick verkligen kämpa...  Gick ut på kissrunda igen innan jag fick min frukost….….Sedan fick Eros och Jacinto gå sin morgonrunda. Jag somnade men efter en stund så vaknade jag av att Jacinto skällde som en galning. Han såg tydligen två hundar som gick förbi utanför huset.....….Jag var alldeles yrvaken när jag var tvungen att gå ut och kissa igen......men jag somnade om när jag kom in igen




Matte hade köpt en bädd till mig som jag skulle sova i. Trodde hon ja...Det gjorde hon innan jag kom hit men jag vill inte sova i den. Iris brukar ligga i den och hon får mer än gärna överta korgen....Lite stor kanske men vill hon ligga där så får hon väl det.Inte gör det mig något...

Första natten låg jag i Jacintos biabädd och han tyckte att det var okej för honom men nu har jag hittat en plats som passar mig bättre och det är i hallen precis utanför mattes sovrum. Det är lite trångt men matte ska köpa en mindre biabädd som jag får sova i. Här har jag bra uppsikt både över mattes sovrum och köket och dessutom ser jag precis vem som kommer in genom ytterdörren. Perfekta platsen alltså....

Matte var tvungen att åka med bussen till ICA på förmiddagen. Det skulle ta två timmar innan hon var hemma igen sa hon men det gjorde inte mig någonting för både Eros och Jacinto var ju hemma. Det känns tryggt att ha dem här.Vilka coola killar......Jag märkte inte ens att matte kom hem, inte förrän hon stod i köket och plockade upp sina varor.......men då hade jag plötsligt bråttom ut på toa......Sedan var det dags för lunch och så gick vi ut på gräsmattan igen.......Jag kissar ganska ofta men så dricker jag mycket vatten också....

Nu ska jag ta en tupplur innan jag ska gå ut tillsammans med Jacinto...Ska bli jättekul......

Jacinto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar