onsdag 8 februari 2012

Snöar igen.......fullmåne.....

Jaha, nu har jag precis kommit in från en rastrunda efter kvällsmaten...Snacka om att det snöar.......




Matte hade tänkt åka till sjukhuset och hälsa på Robban men hon avstod eftersom snön vräkte ner på eftermiddagen. Inte kul att åka buss på dessa slingriga och backiga vägar då. Man vet inte ens om bussen går eller om man kommer fram......

Robban blir alltså kvar på sjukhuset över natten igen......får höra vad läkarna säger i morgon. Ligament och nerver är i alla fall skadade och han kan fortfarande inte röra på alla fingrarna...Han har tydligen fått någon slags skena på handen....Inte alls kul för honom förstår jag......

Matte hoppas att jag ska sova lite bättre i natt än vad jag gjorde föregående natt. Hon kunde inte sova för att jag hela tiden rantade runt, sa hon. Jag skyller på att Leo höll mig vaken trots att han inte hade någon mat som han kunde fresta mig med men det är en kul katt som gillar att leka kurragömma...:Nåväl, till slut somnade jag men det tog inte lång stund förrän både matte och jag vaknade av att Jacinto morrade och sedan började han skälla.......Han hörde väl något som han inte gillade utanför huset.......Ja, ja till slut blev det lugnt i huset men då hade nog klockan hunnit bli två, om inte närmare tre.....I och för sig var det fullmåne vilket kan förklara den extra energin och vaksamheten sa matte. Hon erkände att hon själv har svårt för att sova när det är fullmåne fast hon skyllde på att jag höll henne vaken, inte snällt...

Och mobilen funkar fortfarande inte för matte........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar