söndag 12 februari 2012

Härligt väder för bus i snön...

Idag har Jacinnto och jag varit ute på promenader och vi har lekt och busat i snön....Det var lagom kallt och solen sken så till och med matte tyckte att det var ett ljuvligt väder.....

Både Jacinto och jag har ju ont i våra ben men vi plumsade runt i snön...Jacinto vill ju gärna trycka ner mig på marken och det gjorde han idag också....Ibland låter han jätteläskigt också som om han skulle vara arg men det är han inte....Matte säger att han leker på schäfervis..det låter en hel del och han kan vara rätt så hårdhänt men han gör inte illa mig och inte någon annan heller för den delen....Jag tål ju en hel del så det är ju ingen fara...Jag tycker bara att det är kul och är själv på honom titt som tätt......

På väg hem hittar jag massor av intressanta dofter som måste undersökas

Jag syns knappt men jag står borta vid träden

Bäst att visa vem som bestämmer....


Självklart haltar både jag och Jacinto lite efter dagens utevistelse så vi gick bara en kort kvällsrunda.
Nu ska jag sova. Matte säger att jag kan koppla av och sova bättre nu när sovrumsdörren är stängd men jag gillar det egentligen inte alls. Även om matte har rätt så saknar jag när Leo väcker mig på natten och då han kastar ned kattmat på golvet som jag kan käka upp.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar