lördag 11 februari 2012

Busig o olydig....

Idag var det varmare ute igen......När matte kom hem från ICA så fick Jacinto och jag gå ut på en promenad och den avslutades med att jag skulle få springa och busa av mig i skogsdungen bakom vårt hus och jag sprang och skuttade i den djupa snön medan Jacinto fick vara kopplad för att han har svårt att röra sig. Han har ont i ett ben. Jag lyssnade inte alls när matte kallade på mig och inte på Robban heller för den delen utan jag sprang bara allt längre bort.Det var jätteskoj och det fanns så mycket dofter som jag bara måste få nosa på.......det är första gången som jag är så här busig och olydig men jag är nyfiken och ville kolla in omgivningen lite mer...Jag känner mig mer självsäker och vågade mig längre bort än vanligt.....Robban fick tag i mig till slut så det var bara att följa med honom hem men jag ville helst ha stannat ute.......



Robban har skitont i sin hand och armbåge och han kan inte göra någonting med den handen så matte måste skära maten i småbitar åt honom, precis som man gör till småungar..Ja, det är jättemycket som är svårt att göra som att klä sig o annat. Han klarar ju det men det tar sin lilla tid. När vi skulle ut så försökte jag på alla möjliga sätt att få fart på honom men det gick inte alls....Matte tycker att jag har dåligt tålamod så hon tvingar mig att sitta och vänta tills jag har coolat ner mig.. Helst ska allting ske på en gång tycker jag vare sig det gäller att vi ska gå ut eller när matte fixar i ordning mat åt mig osv. Visst jag är jätteduktig när det gäller att sitta och vänta på ett varsågod när matskålen står på golvet men innan när matte gör i ordning maten det är då jag håller på att gå upp i limningen av att vänta men jag måste sitta eller ligga och hålla mig lugn redan då....Ja, det är inte lätt alla gånger men ska jag få någon mat så måste jag ju göra som matte säger..........

Vi har tränat apport idag också och då var jag jätteduktig och fick mycket beröm. Det är ju kul att det finns någoting som uppskattas......

Leo är en rolig katt. Matte hade ställt upp min hundkorg mot väggen för att inte Iris skulle kissa i den. Då lägger sig Leo på korgkanten och där somnade han till slut.....Han ligger fortfarande kvar nu när jag ska sova för natten.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar