fredag 3 februari 2012

Snökaos.....

Matte brydde sig inte om att åka iväg för att ringa för det har varit snökaos och halka hela dagen.. Hon vill inte sitta på en buss på dessa slingriga och backiga vägar då.

Här finns ingen mobilkontakt idag heller. Telias tekniker påstår att felet är åtgärdat men det funkar inte alls. Matte har provat med flera mobiler.

Bagarmossen har ringt till Robban angående mig men vad de sa får matte reda på senare i kväll när han kommer hit om han nu kommer ifrån jobbet. Han har haft skitmycket att göra på grund av snöovädret, halkan och kylan, både bussar, sopbilar o andra fordon som hamnat i diken eller inte kommit upp för branta backar.runt om i länet.

Snön har vräkt ner hela dagen så vi har bara varit ute korta stunder åt gången. Det har varit -13 grader ute och 17 grader inne så det är minst sagt kyligt både ute o inne. Och inte fick jag följa med heller när matte tog med sig Jacinto till närbutiken idag. Det var inte alls snällt tycker jag eftersom Jacinto säkert fick godis där igen.....

Nu har jag ätit kvällsmat och varit ute och rastat...Oj, oj, oj så det snöade. Jag blev helt hispig......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar