lördag 4 februari 2012

Kul med bus i snön....

Matte glömde att ställa undan kattmaten igår kväll så mitt i natten vid tvåsnåret så hörde jag att Leo puttade ner mat på golvet. Självklart kunde jag inte låta bli att kila ut i köket och äta upp det. Gick och la mig sedan men det dröjde inte länge förrän han hade ner ännu mera mat. Jag stack dit igen. La mig igen och så gjorde han likadant efter en stund igen men då hade matte fått nog. Hon ställde in matskålarna i skåpet. Efter en stund somnade jag om och jag tror att matte också gjorde det efter ett tag.

För övrigt har det varit lika kallt idag  både ute och inne och mattes mobil funkar inte ännu. Robbans iphone fick inte heller någon täckning när han var här. Han kom sent igår kväll. Han hade en sån himla tur så att han fick skjuts av en arbetskompis som skulle på jobb i Nynäs. Det var tur för bussen var inställd på grund av snöovädret och halkan.

Robban hade pratat med Bagarmossen. De sa att prognosen för en titthålsoperation var god men först måste jag göra ett nytt ultraljud på hjärtat och se om de kan operera över huvudtaget. Så så ligger det till just nu....

Nu har Robban åkt igen för han ska jobba jättetidigt i morgon bittida men han har varit  ute med oss idag. Jacinto och jag busade i snön..Han är lite hårdhänt och han trycker gärna ner mig i snön men det var jättekul och jag ville helst inte gå in......




Nu är jag faktiskt trött så det blir nog ganska så lugnt i kväll...Både jag och Jacinto är lite stela i våra ben och behöver vila.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar