torsdag 2 februari 2012

Snö, blåst o kyla......

Mattes mobil funkar fortfarande inte. Hon fick ett mail från Robban där han berättade att han hade ringt till Telia idag och han fick till svar att nu vet dom inte vad som är fel. Igår sa de att felet skulle vara åtgärdat efter lunch idag, nu vet de inte vad det är som orsakar nätstörningarna så att det varken går att ringa eller ta emot samtal.....Matte suckar bara och säger att det är väl någon mening med det här också........

Dessutom hade Robban ringt till Bagarmossens djursjukhus och mycket riktigt så hade de ringt till matte igår men inte fått kontakt. Nu fick inte Robban prata med ansvarig utan de skulle höra av sig till honom i morgon i stället om dom nu får tag i honom för han har jättemycket att göra på grund av snöovädret och kylan och det är inte alltid han kan svara i mobilen när han håller på att bärga någon buss eller lastbil....Tycker faktiskt att han har mycket långa arbetspass om jag får säga min mening....

Matte funderar på att åka in till en mer civiliserad plats och ringa dit själv i morgon men det beror mycket på hur hon mår och så beror det på vädret...Just nu är det ju snökaos....

Vi har bara varit ute korta stunder åt gången idag. Det snöade och blåste och var för kallt, -15 grader för att matte ville eller kunde vara ute. Hon är ju genomfrusen innan hon kommer ut. Alltså det är bra kallt här inne.

Jag väckte matte klockan halvfem i morse för jag var så nödig. När vi kom in igen ville matte sova en stund till men det var så kallt i sängen så hon kunde inte ligga där.....


Matte och jag ska strax gå ut igen så att jag får rasta för hon vill väl se hockeymatchen, Djurgården - HV71 kan jag tänka mig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar