torsdag 16 februari 2012

Ännu mera snö....

Jacinto och jag fick en längre promenad på förmiddagen. Vi fick förstås busa runt lite i snön också. Matte säger att jag skuttar som en hare ...fort går det i alla fall......



Senare på dagen skulle matte och Robban gå till närbutiken och då fick Jacinto och jag följa med. Där var så mycket snö så vi försvann nästan i den när vi stod bundna i en parksoffa som knappt syntes i snövallen.........men oj, vad besvikna vi blev båda två när vi inte fick något hundgodis som vi alltid brukar få.  Butiksägaren hade inte tid att gå ut till oss idag för det var så många kunder i butiken......

Det har alltså varit en helt vanlig dag förutom att vi fick kvällsmaten tidigare idag också för matte har varit inne i Nynäs i kväll och kollat på två lägenheter. Matte tänker ju inte bo en vinter till i det här kalla bostaden. Dessutom är ju de allmänna kommunikationerna urdåliga så matte vill bo mer centralt.....

Matte kom hem mitt i andra perioden av hockeyderbymatchen och fick se sitt lag Djurgården få storstryk av AIK och det var väl inte så himla kul...Matte har länge trott att Djurgården hamnar i kvalserien och det ser inte bättre ut faktiskt......

Vi kom alldeles nyss in från kvällsrundan. Jag lovar att matte inte blev glad när vi kom ut. Det snöade och blåste som bara den. Snön piskade i mattes ansikte hur hon än gick och det var inte skönt alls.....Jag älskar snön men det gör tydligen inte matte....

Nu ät jag trött och ska sova.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar