måndag 12 december 2011

Risavkok, Canikur men fortsatt diarré....

Det senaste dygnet har jag haft en fruktansvärd diarré. Matte fick gå ut med mig flera gånger i natt och så stup i ett hela dagen. Till frukost fick jag Canikur-tabletter och så liten skvätt havremjölk som är bra för ömtåliga magar...mums.....Både Jacinto och jag gillar det jättemycket......Till lunch fick jag risavkok och det var gott det också....Nu i kväll fick jag lite kokt ris....Direkt efteråt blev jag tvungen att rusa ut och det bara sprutade ur mig och det två gånger dessutom......

För övrigt har jag mest sovit hela dagen....Matte har fortfarande superont i benet och kunde inte åka till datakursen och inte till apoteket heller...Varje steg är ett rent h-vete säger hon.......

Matte säger att Jacinto är så klok och jätteduktig....Han går i myrsteg bredvid matte även om han är jättenödig men han tycks vara lite bättre i magen idag. Matte måste vila sig på en krycka vid vartannat steg....Ja, matte tycker att jag är jätteduktig också och framför allt är hon imponerad över att jag kan hålla mig tills vi kommer ut oavsett tiden på dygnet trots att det bara rinner ur mig så fort vi kommer ut på gräsmattan......

När matte skulle titta på ett TV-program idag så låg jag bredvid henne och sov. Då går den fräcka Iris direkt till biabädden och pinkar i den.....Vi tror att hon är svartsjuk på mig......Hur som helst är matte urtrött på det här....Hon hade precis bäddat rent igen när den förbaskade katten demonstrativt bara sätter sig i bädden och pinkar...inte luktar det gott heller.....Hon har aldrig pinkat i mattes sovrum som tydligen är en frizon, inte ens i min bädd som finns där men hon gör det i alla andra bäddar.......suck....

Jacinto och jag ligger och tittar ut och hoppas på att vi får se något intressant. Perfekt utkiksplats. Skulle en hund passera så skäller Jacinto. Det gör han aldrig annars...Helst vill han ha sängen för sig själv men tji fick han för nu kan jag också komma upp. Jag vill gärna ligga nära honom jämt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar