söndag 5 februari 2012

Kallt...trist...orättvist...

När matte la sig vid 22.30-tiden igår kväll så var jag fortfarande pigg. Inte sjutton hade jag någon lust att sova som tydligen de andra ville göra. Jag fick i alla fall fart på katterna så det blev lite jakt genom bostaden. Det var ju inte populärt förstås, varken av katterna eller matte. Tjurigt la jag mig på bädden som jag har i mattes sovrum. För att visa mitt missnöje ännu mer så ålade jag in under hennes säng. Det var svårt men envis som jag är så lyckades jag till slut...När jag hade sovit i ett par timmar ville jag fram igen men se det gick inte alls hur jag än försökte...Till slut blev jag ledsen. Jag pep och gnällde så att matte vaknade och kunde hjälpa mig. Hon tyckte att det var oerhört dumt gjort av mig och hon fattade inte hur jag hade klarat av att ta mig in under sängen....Jag har ju växt en hel del........

När vi skulle ut på morgonrundan så var det -20 grader....Matte frös som bara den men hon var ju helt stel redan innan vi kom ut eftersom det är svinkallt här inne fortfarande......Vi har alltså inte varit ute långa stunder idag och inte fick jag följa med till närbutiken idag heller....Matte var tvungen att gå dit och köpa te. Men Jacinto fick minsann gå med idag också. Tycker inte alls att det är rättvist med tanke på att han får godis där och jag får ingenting.....



Jag ska strax få gå ut på en runda men sedan vet jag inte alls vad som händer..Troligen blir det väl inget särskilt utan en trist kväll......Matte är precis inte riktigt på humör när det är så här kallt........

I morgon skulle matte egentligen ha åkt och fått akupunktur igen men hon tänker inte göra det. Hon tänker åka till hyresvärden i stället och klaga på att det är så kallt här inne. Det finns inte minsta värme på elementen. Tyvärr kan man ju inte reglera dem själv heller......

Och mobilen funkar fortfarande inte så Robban skulle ta ett snack med Telia i morgon igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar