onsdag 1 februari 2012

Ingen mobiltäckning....

Mattes mobil funkar inte ännu. Det går varken att ta emot samtal eller ringa ut så nu är matte ordentligt irriterad....

Robban kom hit i morse efter dygnpasset på jobbet. Han hade pratat med Telia igår. De skyller på kylan när det gäller problemen med mobilsamtalen och täckningen som inte funkar men enligt deras hemsida står det att det ska funka i morgon eftermiddag och det får vi verkligen hoppas. Vi vet ju inte om Bagarmossen har ringt eller inte......och matte väntar ju andra samtal också......Robbans iphone la ju också av när han kom hit så det gick inte att ringa på den heller... .........

Och matte fryser som bara den trots alla kläder hon har på sig härinne. Hon kan ju inte ringa till fastighetsskötaren heller angående de iskalla elementen eftersom mobilen inte funkar.Det går bara att få tag i honom mellan 7-8 på morgonen. Både Jacinto och jag ligger helst i soffan eller på någon säng för golven är svinkalla.



När matte, Robban, Jacinto och jag var ute på promenad idag så gick vi förbi närbutiken för Robban och matte skulle handla lite. När de var klara och skulle hämta oss som stod uppbundna utanför så kom butiksägaren ut och gav Jacinto och mig hundgodis så dit kan jag gå flera gånger......jättesnällt verkligen att tänka på oss som stod ute i kylan i den djupa snön.....

Och nu har jag ätit kvällsmat och är mätt o belåten......Snart ska vi få gå ut på en runda igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar