tisdag 7 februari 2012

Robban skadad....

Jag är jätteledsen för Robban skadade sig i natt på jobbet när han skulle bärga ett fordon. Han har tydligen klämt handen väldigt illa så han ligger på Huddinge sjukhus sedan halvtvå-tiden i natt med armen upphängd i luften och han har jätteont.. Det är fortfarande osäkert om handen måste opereras. Han har fått en större blödning, muskler, senor och nerver kan vara skadade....Det mest oroväckande är tydligen att han bara kan röra två av fingrarna.....Han blir kvar på sjukhuset över natten så vi får väl höra vad som ska göras  när läkarna har kollat skadan igen......Om inte tidigare så får vi väl veta mer i morgon......Robban är verkligen otursförföljd...Det är inte länge sedan han skadade samma hand......

Här har inte hänt mycket kul idag. Jo, jag har ju varit ute förstås men där hände inget särskilt....och som vanligt fick Jacinto följa med till närbutiken för matte blev så himla sugen på choklad så hon var tvungen att köpa en chokladkaka......men tji fick Jacinto den här gången för han fick inget godis för butiksägaren var upptagen i telefon och kunde inte gå ut......rätt åt Jacinto. Kan tänka mig att han blev besviken...




Apropå telefon så fick matte ett mail från Telia idag och detta lyder:

"Felet ligger fortfarande kvar på Stora Vika och jag har tyvärr ej fått någon ny klartid på när detta skall vara åtgärdat. Våra tekniker jobbar så snabbt som möjligt på att lösa detta".
Med vänlig hälsning
Telia Kundservice

I förra mailet som matte fick i fredags så stod det att felet var åtgärdat men tydligen har de förstått att det inte har det ännu. Det har gått åtta dagar nu sedan mobolnätet la av. Matte pratade med en granne. Hans mobil funkade förstås inte heller men än värre var att han har trygghetslarm och då måste man ha fast telefon men det var ofta störningar så att den inte heller funkade.....Matte blir oerhört frustrerad och säger "att man kan tro att vi bor långt ute i vildmarken långt upp i Norrland men vi bor i Stockholms län bara några mil från huvudstaden och Telia har fortfarande inte kunnat se till att nätet funkar......urdåligt minsann......inte minst på dyra avgifter för att få deras tjänster......

Vi fick kvällsmaten lite tidigare idag bara för att matte var hungrig och när hon hade ätit så fick vi vår mat av bara farten......och inte mig emot....

Det är lite varmare här inne idag även om termometern visar på 18,5 grader. Igår eftermiddag var det hela 19 grader......

Nej, nu ska jag ta en tupplur innan vi ska gå ut igen.....


Jag älskar kuddar och tar med mig dem överallt....
Här har jag snott Jacintos vanliga plats på Robbans säng....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar