fredag 23 december 2011

Bra i magen...hundrädd....God Jul!

Matte vaknade vid tvåtiden i natt av att jag låg i hallen och gnällde. Hon fattade genast att jag behövde gå ut. Hon blev rädd då hon trodde att jag hade fått diarré igen men det hade jag inte. Jag vara bara så himla nödig......När vi sedan kom in igen så somnade vi om båda två.....

Tidigt i morse ringde det på dörren. Det var fastighetskötaren som kom och skulle fixa till de elektriska störningarna som har irriterat matte i över två år nu. Så fort någon trycker på portkoden eller på dörröppnaren så blir det världens störningar i mattes radio och ibland är det ett himla springande ut och in....Jag lärde mig ganska så fort att det kom någon när oljudet i radion satte igång. Matte har ju alltid någon radio på så det gick inte att missa.......Hur som helst så bytte karln ut något i portdörren och vips så var störningarna borta.....I två år har matte tjatat om det här och äntligen åtgärdade de det och jag lovar att det tog inte ens tio minuter......Inte fick jag hälsa på karln heller för han är hundrädd.....Va? Rädd för mig? så himla larvigt...Jag som är så jättesnäll......Man måste respektera att människor är hundrädda säger matte....pyttsan säger jag....

Idag har det småregnat i stort sett hela dagen och det är underkylt regn och därför är det snorhalt säger matte. Hon vågar knappt gå på gångvägarna här......

Det har luktat så himla gott här idag och gör fortfarande....Matte har haft en julskinka i ugnen i flera timmar och både Jacinto och jag har verkligen blivit sugna. Tycker inte alls att det är rätt av matte att fresta oss så och så får vi inte ens smaka på den....Dålig stil....

Matte ska snart dammsuga igen så det är bäst att jag passar på att sova en stund först.....



I morgon är det julafton. Hoppas att jag får någon julklapp. Matte ska vara hemma hos oss hela julhelgen och det ska bli skönt att inte ha några "måsten" utan kunna göra som vi vill säger hon....Det håller jag med om..... I morgon är Robban här i ett par timmar men han började jobba nu i eftermiddag och går inte av förrän på juldagsmorgon och sedan jobbar han även på annandagen så han får inte så lång ledighet precis men han verkar inte ha något emot det.....




1 kommentar: