onsdag 28 december 2011

Mycket beröm idag......matte varit hos läkaren...

Både Jacinto och jag har fått jättemycket beröm av matte idag. Hon tycker att vi är så duktiga som inte knotar trots att rutinerna rubbas rejält.. ....Vi kom inte ut på morgonrunda förrän vid åttasnåret för att matte hade så himla ont. Hon har inte sovit på hela natten men det har inte stört mig även om jag hörde att radion var på...Jag är ju ganska så morgontrött så det gick bra men jag var riktigt nödig när jag äntligen kom ut....Sedan fick Jacinto sin runda innan vi fick vår frukost men då var klockan redan nio så ni förstår hur hungrig jag var.....Jag slängde i mig maten och det gjorde Jacinto också...Vi brukar få en slurk havremjölk efter maten men nu var den slut.....guud så besvikna vi blev båda två......

Matte fick tid hos en läkare. Hon orkar inte ha så här ont längre. Det har gått tre veckor nu och det blir inte det minsta bättre...Läkaren trodde att det var mattes blodtrycksmedicin som orsakade de svåra smärtorna trots att matte har ätit den i flera år. Han skrev ut en annan blodtrycksmedicin och så fick matte starkare smärtstillande tabletter som han trodde att matte skulle tåla. Han förstod att Alvedon inte räckte långt......Hur som helst sa de på apoteket att de kände till att flera hade fått svår muskelvärk av just mattes blodtrycksmedicin, Atacand så läkaren har kanske rätt ändå.....vi får verkligen hoppas på det......

När matte äntligen kom hem efter fyra timmar så fick jag gå en kort rastrunda. När Jacinto sedan fick  gå sin runda så låg jag vid altandörren och kollade efter dem som jag ofta gör. Då kom grannens katt och satte sig på utsidan av altandörren och tittade in på mig. Jag blev jättesnopen...Det är en vacker katt och han verkar inte vara ett dugg rädd för hundar......Vi låg och kollade på varandra en stund, ja ända tills matte och Jacinto kom tillbaka....Då försvann katten....

Jag har precis ätit kvällsmat och idag la matte i lite skinkbitar också. Det är inte mycket kvar av julskinkan och det som finns ska vi hundar få äta upp....jättegott verkligen...

Ingen hälta idag heller och jag är fortfarande bra i magen......toppen



Matte tycker inte att det här ser bekvämt ut.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar