söndag 29 januari 2012

Sol och snö....

Jag vaknade vid sjusnåret. Matte gick ut med mig och sedan med Jacinto innan vi fick vår frukost eller rättare sagt, matte åt först och vi fick vackert vänta trots att jag var så hungrig. Katterna får faktiskt sin frukost med detsamma men det är för att matte inte orkar höra på Leos gapande så för att få tyst på katten så får de mat först.....men han är jobbig att lyssna på så det är inte så konstigt ändå....fast jag känner att vi andra straffas för att vi är tysta. Om jag skäller så säger matte till mig att vara tyst så det är lite orättvist tycker jag....

Det var lite kyligare ute idag men strålande solsken så vi  har varit ute en hel del....fast först skulle matte skura duschrummet. Hon påstår att jag slabbar ner när jag dricker vatten men jag kan ju inte dricka lika försiktigt som Jacinto gör. Jag har ju mycket större mun än vad han har.... Vi har våra vattenskålar där....men jag är inte ensam att smutsa ner för katterna sprätter ut en massa kattsand och det är ingen bra kombination med vatten och kattsand, speciellt Leo sprätter som bara den. Sanden bara flyger omkring...Iris pinkar ju i mina bäddar så hon är väl inte så ofta på toa kan jag tro......Trodde aldrig att matte skulle bli klar och ont i ryggen fick hon också men till slut kom vi ut ändå....

Matte tycker att jag är värre än den mest hormonstinna hanhund för jag ska nosa på varenda fläck. Jacinto nosar inte alls lika intresserat överallt men han är ju kastrerad stackarn....fast å andra sidan tycks han inte lida av det .......


Undrar vem som har passerat här????

Tycker att jag ser något skumt i skogsdungen där borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar