måndag 14 november 2011

Trött och har sovit mycket.....

Idag har jag varit trött. Tror att jag har sovit större delen av dagen. Efter morgonrundan och frukost skulle matte egentligen åkt iväg till en datorkurs som hon går på. Precis när hon är klar och ska gå så ringer de och säger att kursen är inställd på grund av sjukdom. Matte blev lite besviken för hon hade sett fram just mot dagens kurs då de skulle få lära sig något som vill kunna men inte kan....Nu får matte vänta i två veckor tills nästa gång...

Matte åkte i stället till ICA för att köpa kattmat. Leo äter helst blötmat och då Friskies medan Iris är mer förtjust i torrfoder men då ska det vara ett foder som matte köper hos veterinären. Vad som helst duger inte åt den tjejen....När vi åker till veterinären på onsdag så ska matte köpa mer av den maten så att Iris inte blir utan...





Jag haltar inte lika mycket idag men vi har tagit det lugnt med promenader. Jag har som sagt varit trött idag. Jag fick Jacinto att gå ner från soffan så jag kunde ligga där i stället. Sedan fick jag bort Leo från mattes säng för att jag ville ligga där....Matte tycker inte att jag är snäll som tar deras platser men dom får skylla sig själva som flyttar på sig......

Efter kvällsmaten gick jag ut för toabestyr. Jag hade jättebråttom in för jag ville kolla om Jacinto hade lämnat kvar någon mat i sin skål. Utanför ytterdörren måste jag sätta mig ner och vänta på att matte säger "varsågod" innan jag får gå in men idag var det svårt. Det ryckte i benen på mig hela tiden men matte gav sig ju inte förstås så till slut klarade jag av att sitta still men så fort jag kom innanför dörren satte jag fart in till köket. det gick så fort så stackars Iris som låg på golvet i hallen blev påsprungen av mig. Hon rullade förskräckt runt  i flera varv men jag brydde mig inte. Jag hade bråttom till matskålen och mycket riktigt så hade Jacinto lämnat kvar lite åt mig....så glad jag blev. Jag slickade o slickade skålen så ren som den bara kunde bli medan matte och Jacinto tog en liten promenad.......

Nu är jag trött igen och ska lägga mig på mattes säng......Vet inte vart Leo har tagit vägen. Han ligger i alla fall inte där.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar