fredag 16 september 2011

Inte mycket sömn i natt


Matte är trött säger hon. Hon fick inte sova långa stunder i natt. Jag behövde gå ut  vid ettiden som vanligt. Annars brukar jag somna om när vi kommit in igen men i natt var jag jättepigg. Trodde först att vi kunde leka en stund ute men matte hade ingen större lust att vara ute mitt i natten klädd i bara pyjamas sa hon.. Matte gick till sängs medan jag försökte få igång de andra djuren. Eros blev sur och gick upp och la sig i mattes säng, Jacinto som låg i ett annat rum och sov blev tydligen ordentligt irriterad på mig. Han morrade ilsket och lät faktiskt ganska så arg. Då gick jag vidare in i vardagsrummet  och började skälla på katterna som fanns där men inte fick jag igång de heller. Iris bara blängde på mig och Leo gömde sig bakom soffan.…I en halvtimme försökte jag få igång de trista djuren men till slut tröttnade jag och somnade bredvid Eros som nu hade lagt sig på golvet nedanför mattes säng……….

Tycker synd om Eros. Han har varit dålig i natt. Han har hostat och harklat sig stup i ett och har emellanåt haft svårt att andas…Han har hållit oss andra vaken men det kan han ju inte rå för….Jag ska nog försöka vara snäll och låta honom vara i fred…


Matte var tvungen att åka in till Nynäs idag igen.  Det tog två timmar innan hon var  hemma igen eftersom bussarna inte går så ofta. Matte var tvungen att  köpa kantareller till helgens kurs….Jag sov när matte kom hem…….


 
Igår fick jag följa med Jacinto på en kortare runda. På vägen mötte vi en karl som såg trevlig ut så jag vände och följde efter honom i stället. Mannen stannade och jag hälsade glatt på honom och han på mig. Matte ropade men jag brydde mig inte alls. Till slut kom hon och hämtade mig och så fortsatte vi rundan…Det finns jättemycket kul att titta på så det går ju inte så fort.. Matte tycker att det är roligt att jag är social och trevlig men jag ska inte rusa fram till alla människor jag ser säger hon…..och så ska man komma när matte kallar säger hon....


Matte ska ju ha kantarellsökskurs i helgen och då ska Robban passa mig och de andra två hundarna. Vi får inte följa med på kursen denna gång för Robban är jättetrött. Han har jobbat hårt både dag och natt denna vecka så han behöver vila men jag ska nog få fart på honom tror jag...


Matte har beställt en ny biabädd till mig.....Nu har jag bara en provisorisk bädd fast jag lägger mig överallt där det passar mig......
Det är den här korgen som matte trodde att jag skulle sova i. Iris får så gärna överta den eftersom hon gillar den…….


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar